Irene Nordli & Jenny Mäki
![Invitert (7): BRANN – Irene Nordli & Jenny Mäki](https://www.kraftbergen.no/media/pages/utstillinger/2024/invitert-7/3ce559cd36-1727933996/brann-plakat-2-resized-1800x1200-q98.jpg)
Utstillingsserien Invitert vart oppretta i 2018, og har sidan vore ei årleg hending på KRAFT. I serien vert ein kunstnar busett i Noreg invitert til å invitere med seg ein kunstnar busett i utlandet for å lage ei utstilling saman. KRAFT ynskjer å opne for det uventa, tilfeldige og spontane som oppstår i møte mellom kunstnarar på tvers av landegrenser, heller enn å legge føringar på tema eller material. Dette resulterer i utstillingar som utfordrar kunstnarane sine etablerte praksisar, rutiner og tenkemåter, og opnar dører for å utforske samarbeidets potensial.
Årets Invitert, med tittelen BRANN er den sjuande i rekka, der KRAFT har invitert kunsthandverkar Irene Nordli, som er busett i Noreg. Ho inviterte med seg den svenske arkitekten Jenny Mäki, som bur og primært arbeider i Sverige. Utstillinga er deira fyrste samarbeid, der deira felles fascinasjon og nytte av eld står i fokus.
Utstillingsserien er kuratert av Kira van Hoegee, dagleg leiar på KRAFT.
---
Få ting i verda er meir komplekst og paradoksalt enn eld. I si enklaste form er eld ein kjemisk prosess. Eit visuelt og sansbart resultat av at energi vert frigjort som ljos og varme når eit material reagerer på oksygen. I denne kjemiske prosessen finst både kimen til liv, men også til destruksjon og utsletting. Eld kan halde sjølve livet i gong – tenne gneista til samfunn, sivilisasjon og ritual. Flamme opp, sette hug og hjarta i brann. Men same elden kan verte om til tunger av flammer som sluker både natur og kultur, legg byar og landskap aude i aske. Somme tider kan ein brann berre sløkkast ved å tenne ein annan.
Korleis balanserer ein å nytte seg av eldens kraft og samstundes trygge seg mot det øydeleggjande potensialet? I Invitert (7): BRANN av Irene Nordli (NO) og Jenny Mäki (SE) vert deira fascinasjon for eld og eldens ibuande, ofte motstridande kvalitetar og moglegheiter sameina. Mäki nyttar den japanske teknikken yakisugi, der ein brenn treverk for å verne og gje det eit langt liv. Dette framhevar treverkets struktur og oppbygging, i kontrast til den valdsame handsaminga teknikken medfører. Ho koplar så treet saman til søyler som vert til svarte, svivande stammar i ein framand skog. Eit landskap som ber vitne om katastrofe, eller eit løfte om ei ny byrjing? I den sanselege, tvetydige skogen møter Mäkis svarte trestammar Nordlis keramiske skulpturar. Store, organiske former av leire i eit spekter frå svartleire til kvit porselen. Ofte hole, som eit hint om rom for å spire og gro, eit liv som trer ut or oska. Også i keramikkens verd er eldens kraft og lune essensiell – sidan urtida har menneska bygd holer og kammer til å brenne skulpturar og bruksting av leire, som i den japanske teknikken anagama.
I Invitert (7): BRANN trer ein inn i ei utstilling der både sansar og sinn vert aktiverte og møter eldens ulike stadium. Kontemplative verk av skjør sot møter robuste former stivna av varme. Frå det mørkaste mørke til det ljose og fargesterke. I både Mäkis og Nordlis praksisar er elden sentral. Ved å vandre gjennom Mäkis og Nordlis alkymistiske landskap vert ein omslutta av paradoks og kontrastar, ein vekselverknad av skaping og utsletting. Mytologi og religion fortel ofte om at det er eldens flammande tunge som til sist skal gjere ende på verda slik vi kjenner ho. Men i kjølvatnet av eldens inferno ser ein kanhende tydelegare kimen til nye byrjingar – ei spire som gror, eit glødande egg, material som mot alle odds har vorte styrka ut over seg sjølv i møte med eldens mektige kraft.
Irene Nordli (f. 1967, Noreg) vart uteksaminert ved Kunsthøgskulen i Bergen i 1995 og var professor ved Kunsthøgskulen i Oslo, Institutt for kunst og håndverk fram til 2019. Ho har stilt ut mellom anna ved Kunsthall Grenland i Porsgrunn, Galleri Format, Lillehammer kunstmuseum og Akershus kunstsenter. I 2024 deltok ho på Officine Saffi Award 5 i Milano, Italia. Nordli har gjennomført mange ulike Kunst i offentleg rom-prosjekt, som Don’t be a Stranger, Asker Kulturhus og Månelyst, Halden fengsel (KORO). Arbeida hennar er innkjøpte av mellom anna Sørlandets Kunstmuseum, Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum, Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design, KODE, Lillehammer Kunstmuseum og Drammen museum.
Jenny Mäki (f. 1976, Sverige) er arkitekt med hovudvirke i Skandinavia. Ho vart uteksaminert ved Chalmers i Gøteborg i 2005 og TU Delft i Nederland. Ho er ofte invitert som gjestekritikar og førelesar ved Sveriges og Noregs arkitekturinstitusjonar og har mellom anna vore tilsett på Chalmers, NTNU, AHO, NMBU og KORO. Mäki har ei rekke premierte arkitekturkonkurransar i ryggen, mellom anna fyrste plass ved Skövde Nya Krematorium SE i 2021, Honourable mention ved Wetland museum Mia Fetsund NO i 2020, CA-runner-up ved Creating a biodiversity corridor i Montreal 2018, 2nd place open competition ved Parc des Quatre Riviéres Quebec CA i 2017, European 11 Norway Honourable mention, European 10 Norway Runner-up.
----
Utstillinga er støtta av Kulturdirektoratet.
Les omtale av utstillinga i Arkitektur her.
Les anmelding av utstillinga i Bergens Tidende her.
Les mini-kritikk av utstillinga i Kunstavisen her.
Les anmelding av utstillinga i Kunsthåndverk her.
The exhibition series Invited was established in 2018 and has since been an annual event at KRAFT. In this series, an artist residing in Norway is invited to invite an artist residing abroad to create an exhibition together. KRAFT aims to embrace the unexpected, incidental, and spontaneous that arises from the encounter between artists across national borders, rather than imposing guidelines on theme or material. This results in exhibitions that challenge the artists' established practices, routines, and ways of thinking, and open doors to explore the potential of collaboration.
This year's Invited exhibition, BRANN [FIRE], is the seventh in the series. KRAFT has invited Norway-based craft artist Irene Nordli, who, in turn, invited Swedish architect Jenny Mäki, who lives and works primarily in Sweden. Focusing on their shared fascination with and use of fire, the exhibition marks their first collaboration.
KRAFT is pleased to welcome you to the exhibition Invited (7): BRANN by Irene Nordli & Jenny Mäki.
The Invited series is curated by Kira van Hoegee, director at KRAFT.
---
Few things in the world are more complex and paradoxical than fire. In its simplest form, fire is a chemical process – a visual and sensory result of energy being released as light and heat when a material reacts with oxygen. In this chemical process lies both the seed of life and the potential for destruction and obliteration. Fire can keep life itself going: ignite the spark of societies, civilizations, and rituals; blaze up, set minds and hearts aflame. But the same fire can turn into tongues of a flame that devour both nature and culture, laying cities and landscapes to waste in ashes. Sometimes, a fire can only be extinguished by igniting another.
How does one balance harnessing the power of fire while safeguarding against its destructive potential? Invited (7): BRANN [FIRE] by Irene Nordli (NO) and Jenny Mäki (SE) unites their fascination with fire and its inherent, often contradictory qualities and possibilities. Mäki uses the Japanese technique yakisugi, in which wood is burned to protect and give it a long life, accentuating the structure and composition of the wood, contrasting with the violent treatment the technique involves. She then connects the wood into pillars that become black, floating trunks in a foreign forest – is it a landscape that bears witness to the catastrophe or a promise of a new beginning? In the sensuous, ambiguous forest, Mäki’s black tree trunks encounter Nordli’s large ceramic sculptures in which hollow organic forms of clay ranging from black clay to white porcelain hint at a space for sprouting and growth, a life emerging from the ashes. In the world of ceramics, the power and protection of fire are essential also; from ancient times, humans have built holes and chambers to fire sculptures and utilitarian items from clay, as in the Japanese technique anagama.
In Invited (7): BRANN, one steps into an exhibition where both the senses and mind are activated upon encountering the different stages of fire. Contemplative works of delicate soot meet robust forms hardened by heat, from the darkest dark to the bright and colourful. In both Mäki’s and Nordli’s practices, fire is central. By wandering through their alchemical landscape, one is enveloped by paradoxes and contrasts, an interplay of creation and obliteration. In mythology and religion, it is often told that it is the fiery tongue of fire that will ultimately bring an end to the world as we know it. But in the wake of a fiery inferno, one may perhaps see more clearly the seed of new beginnings: a sprout growing, a glowing egg, materials that, against all odds, have been strengthened beyond themselves in encountering the mighty power of fire.
Irene Nordli (b. 1967, Norway) graduated from the Bergen Academy of Art and Design in 1995 and was a professor at the Oslo National Academy of the Arts, Department of Art and Craft, until 2019. She has exhibited at, amongst others, Kunsthall Grenland in Porsgrunn, Galleri Format, Lillehammer Art Museum, and Akershus Art Center. In 2024, she participated in the Officine Saffi Award 5 in Milan, Italy. Nordli has completed many public art projects, such as Don’t be a Stranger at Asker Culture House and Månelyst at Halden Prison (KORO). Her works have been acquired by Sørlandets Art Museum; National Museum of Decorative Arts and Design; the National Museum of Art, Architecture and Design; KODE; Lillehammer Art Museum; and Drammen Museum.
Jenny Mäki (b. 1976, Sweden) is an architect working primarily in Scandinavia. She graduated from Chalmers University of Technology in Gothenburg in 2005 and TU Delft in the Netherlands. She is often invited as a guest critic and lecturer at architecture institutions in Sweden and Norway and has been employed at Chalmers, Norwegian University of Science and Technology (NTNU), The Oslo School of Architecture and Design (AHO), The Norwegian University of Life Sciences (NMBU), and KORO. Mäki has a number of architectural prizes to her name, including first place at Skövde New Crematorium SE in 2021, Honourable Mention at Wetland Museum Mia Fetsund NO in 2020, CA-runner-up at Creating a Biodiversity Corridor in Montreal in 2018, second place in the open competition at Parc des Quatre Rivières Quebec CA in 2017, European 11 Norway Honourable Mention, and European 10 Norway Runner-up.
----
The exhibition is supported by Arts Council Norway.
Read Arkitektur's article about the exhibition here. (In Norwegian)
Read Bergens Tidendes review of the exhibition here. (In Norwegian)
Read Kunstavisens mini-critique of the exhibition here. (In Norwegian)
Read Kunsthåndverks review of the exhibition here. (In Norwegian)
![Invitert (7): BRANN – Irene Nordli & Jenny Mäki](https://www.kraftbergen.no/media/pages/utstillinger/2024/invitert-7/0a8e2ad067-1727933996/2024-08-1610-13-kraft-r-halleraker-web-41-800x-q98.jpg)
![Invitert (7): BRANN – Irene Nordli & Jenny Mäki](https://www.kraftbergen.no/media/pages/utstillinger/2024/invitert-7/5abaae067c-1727933996/2024-08-1610-13-kraft-r-halleraker-web-26-800x-q98.jpg)
![Invitert (7): BRANN – Irene Nordli & Jenny Mäki](https://www.kraftbergen.no/media/pages/utstillinger/2024/invitert-7/5af6d38d1e-1727933996/2024-08-1610-13-kraft-r-halleraker-web-7-800x-q98.jpg)
![Invitert (7): BRANN – Irene Nordli & Jenny Mäki](https://www.kraftbergen.no/media/pages/utstillinger/2024/invitert-7/72be34b247-1727933996/2024-08-1610-13-kraft-r-halleraker-web-58-800x-q98.jpg)