Andrea Galiazzo & Dan Perjovschi

2025 markerer 100-årsjubileet til Model B3 Chair, óg kjend som Wassily-stolen, designa av Marcel Breuer i 1925–26 medan han leia kabinettmakarverkstaden ved Bauhaus. For å fremje nyskaping og demokratisering av veldesigna objekt, oppmoda Bauhaus studentane til å utforske kva som var mogleg i nye industrielle material og prosessar. B3 er eit godt døme på dette – inspirert av rammeverket til Adler-sykkelen laga av stålrøyr, som på den tida representerte eit kvantesprang frå dei tidlegare, tyngre rammene i massivt stål og tre. Ved å eksperimentere med røyrstål og møbeltrekk av eisengarn, ein særs sterkt garntype, skapte Breuer ein stol som – 100 år seinare – framleis står som eit ikonisk møbel og eit symbol på innovasjon og modernitet.
I Invitert (8): Wassily Chairs Replica Society and some drawings on the side inviterer Andrea Galiazzo (NO/IT) og Dan Perjovschi (RO) publikum til ei utstilling prega av langsam optimisme og bratt nedstiging – eit besøk til fortidas glade framtidsvyer og framtidas uhyggelege ekko frå ei trøblete fortid. Ved å danne Wassily Chair Replicas Society (eit halvvegs oppdikta, lærd fellesskap), vert KRAFT gjort om til eit mellombels hovudkvarter der tematikk som arbeid, kvardagsliv, historie, produksjon, kulturell verdi og demokratisk design vert løfta fram.
Utstillinga består av fleire replikaer av Wassily-stolen, i form av stålkonstruksjonar sett saman av piper og tvinger utan bruk av tungt maskineri. Trass i at dei er laga på same vis, er kvar stol trekt med individuelt vovne tekstilar med Galiazzo sine tekstar: notat skrivne undervegs i den kreative prosessen, så vel som samla frå ulike prosjekt gjennom tidene. Tekstilane vert produserte av Innvik AS i samarbeid med VEVFT, og er slik både eit fysisk, høgst reelt resultat av bruk av høgkvalitetsmaterial og lokal kompetanse, og ein metaforisk meditasjon over produksjonshistorie og globale produksjonskjeder i dag. Ved å danne eit salongmiljø med stolar og plantar, vert gallerirommets tidlegare funksjon som respesjonsområde i banken aktualisert på nytt – publikum vert inviterte til å setje seg ned og ta plass, slik at kunstverka får ein bruksfunksjon, og ein får tid og rom til å sjå nærare på Perjovschi sine veggteikningar.
Perjovschi arbeider utelukkande i svart og kvitt og teiknar direkte på veggen, primært med svart tusj. Han skapar visuelle responsar på det noverande politiske klimaet. Teikningane hans har eit enkelt uttrykk i form og teknikk som står i kontrast til dei komplekse tema dei tek for seg – ofte djupt sarkastiske og humoristiske. Ved å bruke tusjar og material ein assosierer med det offentlege rommet, refererer Perjovschi til Den rumenske revolusjonen i 1989 – ei avgjerande hending i historia, kjenneteikna av folkeleg motstand mot undertrykking og sensur. Der lét folket røystene sine høyrast og la grunnlaget for ei fri presse. Gjennom sine kunstnarlege teikningar heidrar Perjovschi kontinuerleg dette opprøret, og feirar motet og ytringsfridomen til landsmennene sine.
Invitert-serien er i seg sjølv ei feiring, som løfter fram kunstnarisk samarbeid og arbeidsmetodar på tvers av nasjonar og landegrenser. Denne utgåva rettar særskild merksemd mot tid: Perjovschi si tillit, meistring og tru på det umiddelbare og intuitive som respons på globale katastrofar vert kopla med Galiazzo sine grundige, nøye og langsame skulpturelle arbeid. Kanskje er det verket som i størst grad lekamleggjer møtet mellom dei to, eit vove veggtekstil som syner instruksjonar og mål for korleis ein lagar stolen – ei opning og eit tilbod til publikum om sjølv å skape, delta og handle. Det opnar for ei faktisk demokratisering av design – ei særs passande markering av det første hundreåret til B3-modellen.
Andrea Galiazzo (f. 1983, Italia) tok i 2020 mastergrad i kunst, med spesialisering i kunst og offentlig rom ved Kunsthøyskolen i Oslo. I tillegg har han studert som postgraduat i praksisbasert forsking i visuell kunst ved HISK Higher Institute of Fine Art i Ghent (2013–14) og tok ein mastergrad i visuell kunst ved IUAV University i Venezia (2007–9). Arbeida hans har vore utstilte mellom anna ved BO i Oslo, Trondhjem Kunstforening, HFDK, Holstebro i Danmark, Interkulturelt Museum, Femtenesse og Tegneforbundet i Oslo, Høstutstillingen i Kunstnernes Hus, S.M.A.K i Ghent, Annie Gentils Gallery i Antwerpen og Kristiansand Kunsthall.
Dan Perjovschi (f. 1961, Romania) tok i 1985 mastergrad i kunst ved George Enescu-konservatoriet for kunst i Romania. Han har vorte tildelt Rosa Schapie Art Prize (2016), European Cultural Foundation Princess Margriet Award (2013) og George Maciunas Prize (2004). Arbeida hans har vore utstilt mellom anna ved Tate Modern, MoMa, Ludwig Museum Cologne, Kiasma Helsinki, Pompidou Center, Moderna Museet i Stockholm, SeMa Seoul, så vel som Documenta 15 og biennalar i Venezia, Sao Paolo, Sydney, Istanbul, Jakarta og Lyon. Arbeida hans er innkjøpt av mellom anna Ludwig Museum i Budapest, The Museum of Modern Art i New York, Moderna Museet i Stockholm og Centre Pompidou i Paris.
The year 2025 will mark the 100th anniversary of the Model B3 Chair, also known as the “Wassily” chair, designed by Marcel Breuer in 1925–26 while he was the head of the Bauhaus cabinet-making workshop. In an effort to rethink craftsmanship and democratise access to well-designed objects, the Bauhaus encouraged students to explore the opportunities offered by rapidly developing industrial processes and materials. The B3 is a great example, inspired by the tubular steel framework of Breuer’s Adler bike, at the time representing a visionary move away from the heavier set framework of steel and wood. By experimenting with tubular steel, and the particular strong yarn of eisengarn upholstery, Breuer created a chair that to this day, a century later, is still an icon of invention and modernity.
In Invitert (8): Wassily Chairs Replica Society and some drawings on the side, Andrea Galiazzo (NO/IT) and Dan Perjovschi (RO) invite the audience into an exhibition of slow optimism and rapid decline; a visit to the pasts joyous visions of the future, to the future eerie echoes of a troubled past. By creating the Wassily Chair Replicas Society (a semi-fictional learned society), KRAFT is turned into a temporary headquarters in which topics of work—its relation to everyday life and past histories—but also production, cultural value, and democratic design are taken up.
The exhibition consists of several replicas of the Wassily chair, assembled with steel construction pipes and clamps but without the use of heavy machinery. Each chair, though made via the same, mechanical procedure, is upholstered with individually woven textiles inscribed with a text by Galiazzo, notes written during the creative process as well as accumulated through different projects over time. The textile will be produced at Innvik AS in collaboration with VEVFT, thus both becoming a physical, real result from using quality materials and competence sourced from a local site of production, as well as taking on a metaphoric meditation on production history and present global chains of commodities. Functioning as a lounge-environment with chairs and plants, reflecting on the gallery rooms earlier actual use as a reception area for a bank, the audience are invited to literally take a seat, activating the artworks by using them, whilst also encouraging observation of Perjovschi´s wall drawings.
Primarily using a black marker, and working strictly in black or white, Perjovschi draws directly on to the walls in visual editorials responding to the present political climate. The drawings have a simplistic visual language in their shape and execution, contrasting the by no means simplistic content they react to, often in a deep, sarcastic and humorous manner. Using markers and tools associated with artistic expressions linked to public space, Perjovschi’s material of choice carries a strong reference to the Romanian Revolution in 1989, a seismic historical event marked by a people’s refusal to be silenced and censored, letting their voices and expression be heard and giving birth to the free press. In a continuous honouring of the uprising, through his artistic drawings Perjovschi celebrates the courage of his countrypeople and their freedom of expression.
The Invited-series is in itself a celebration, highlighting artistic collaboration and modes of working across nation states and country borders. This edition fuses and highlights time—Perjovschi’s trust, mastering, and belief in the power of immediate, intuitive responses to the world’s seemingly never-ending down-pouring of global catastrophes coupled with Galiazzo’s thorough, meticulous, and more slow-paced sculptural creations. Perhaps the work which most embodies the meeting between the two is the woven wall-hanging showing the chair’s construction plans including measurements—an opening for the public to itself take action, become part and make something, thus allowing for an actual democratisation of design, a proper celebration of the B3’s first century.
Andrea Galiazzo (b. 1983, Italy) received his Master’s degree in Fine Arts, Art and Public Space from Oslo National Academy of the Arts in 2020. He has also studied as a postgraduate in Practice-based Reasearch in Visual Arts, HISK Higher Institute of Fine Art in Ghent (2013–14) and previously completed an MFA in Visual Art, IUAV University in Venice (2007–9). His work has been exhibited at, amongst others, BO in Oslo; Trondhjem Kunstforening; HFDK; Holstebro in Denmark; Interkulturelt Museum; Femtenesse; and Tegneforbundet in Oslo; Høstutstillingen (The Annual Autumn Exhibition) at Kunstnernes Hus; S.M.A.K in Ghent; Annie Gentils Gallery in Antwerp; and Kristiansand Kunsthall.
Dan Perjovschi (b. 1961, Romania) received his Master’s degree in Fine Arts from George Enescu Conservatorie of Fine Arts in Romania in 1985. He has been awarded the Rosa Schapire Art Prize (2016); the European Cultural Foundation Princess Margriet Award (2013); and the George Maciunas Prize (2004). His work has been exhibited at, amongst others, Tate Modern, MoMA, Ludwig Museum Cologne, Kiasma Helsinki, Pompidou Center, Moderna Museet in Stockholm, SeMa Seoul, as well as Documenta 15 and biennales in Venice, Sao Paolo, Sydney, Istanbul, Jakarta and Lyon. His work has been acquired by institutions such as Ludwig Museum in Budapest, The Museum of Modern Art in New York, Moderna Museet in Stockholm, and Centre Pompidou in Paris.



